Sunday, July 3, 2022

LIFESTYLE

 Hai semua, mengenai post lifestyle ini saya ingin berkongsi mengenai minat saya. Saya amat gemar melancong dan melakukan aktiviti lasak (outdoor). Apabila cuti semester sahaja tentu saya akan merancang percutian bersama rakan-rakan. Tidak kiralah mendaki bukit, mandi air terjun, water-rafting, wall-climbing, camping, bungee jumping, kayaking, atv-jungle trail dan pelbagai lagi. 

Walaubagaimanapun, ada beberapa wish-list saya yang belum saya dapat lakukan iaitu Paragliding dan Skydiving. Tidak dapat dinafikan kadang-kala saya rasa gayat apabila hendak melakukan aktiviti tersebut namun apabila sudah melakukannya barulah kita rasa puas bukan? Saya masih ingat sewaktu saya melakukan bungee jumping ketika di Penang, Malaysia. Saya disuruh melompat sendiri dari tower tersebut, pada mulanya saya ingat saya akan ditolak oleh trainer tersebut namun arahan yang diterima ialah kami perlu melompat sendiri dari platform yang kami berdiri. Tidak dinafikan ketika itu saya rasa seperti mahu hilang jantung namun dalam masa yang sama saya rasa seronok kerana saya boleh terbang... Hal ini kerana, cita-cita saya sewaktu berumur 15 tahun adalah untuk menjadi juruterbang namun impian itu tidak kesampaian. Justeru itu, sehingga hari ini saya amat gemar aktiviti yang perlu terbang hehe... Harapan saya adalah agar saya dapat melakukan aktiviti yang saya suka, dapat melancong ke banyak negara dan mempunyai wang yang tidak terhad (unlimited) agar impian saya tercapai. 











No comments:

Post a Comment

Ketika dan Kalimat

 KETIKA DAN KALIMAT Tarikh 1 Julai merupakan hari terakhir kelas Multimedia bersama Prof. Dr. Normaliza Abd Rahim. Malah pada kelas terakhir...