Tuesday, March 29, 2022

ABOUT ME

BIODATA DIRI

Assalamualaikum dan salam sejahtera, saya akan memperkenalkan diri saya terlebih dahulu. Nama diberi Nur Ariffah Binti Maizurin. Saya berasal dari Selangor. Sepanjang hidup saya dibesarkan di Selangor memandangkan ayah saya juga berasal dari Selangor. 

Saya telah melanjutkan pelajaran dalam Bacelor Bahasa dan Linguistik Melayu di Universiti Putra Malaysia. Pejam celik- pejam celik tinggal beberapa semester sahaja lagi sebelum saya tamat belajar sebagai pelajar sarjana muda. Walaupun sudah melangkah ke alam pra-dewasa namun saya rasa masih banyak lagi yang saya akan hadapi pada masa akan datang. 

Jika ditanya mengenai hobi, saya rasa hobi saya sangat banyak. Saya suka mendengar lagu, menonton wayang, menonton drama korea (oppa saranghae, chagiya) , menonton konsert k-pop (saya multifandom hehe), melancong, melakukan aktiviti lasak (sukan outdoor) dan yang paling penting saya suka membeli belah (shopping). Kalau lah duit saya (unlimited) mesti saya boleh buat semua benda ni serentak bukan? Namun saya hanyalah seorang pelajar sepenuh masa, jadi jika ingin merealisasikan (wish-list) saya perlulah ada pengorbanan sedikit hehe. 


Sekian sahaja, biodata diri saya dan saya sangat teruja untuk belajar perkara-perkara baharu pada masa akan datang. 




No comments:

Post a Comment

Ketika dan Kalimat

 KETIKA DAN KALIMAT Tarikh 1 Julai merupakan hari terakhir kelas Multimedia bersama Prof. Dr. Normaliza Abd Rahim. Malah pada kelas terakhir...